En unik Interview om, hvordan at reparere musik bokse og andre mekaniske samleobjekter, del 2

Ballerina musik bokse, indlagt musik bokse, musikalske smykker kasser, cylinder musik bokse og antikke musik bokse er delikate og smukke. Som de fleste musik boksen og antikviteter ved, for at bevare dem, reparation undertiden og restaurering er nødvendig. For dette særlige arbejde er det vigtigt at vælge en virksomhed, der er hæderlige og en ekspert på dette område. Dette er den anden del af et interview med musik box og mechaical insturment reparation og restaurering eksperter, Mr. Jim Weir

Jim gør alle former for antikke musical boks reparationer og restaurering. Hans arbejde omfatter kam reparationer, releading og tuning, dampering, cylinder reparation og orgel bro arbejde. Jim også tilbyder al slags musical boks arbejde på disken og cylinder musik bokse… Lad os lytte som han fortsætter med at give os et kig på denne unikke business.

6. Hvad hvis din mindst favorit del af kører din virksomhed? Din favorit del?

“Papirarbejdet. Beskæftiger sig med afgifter og told (selv om jeg har fået ganske god beskæftiger sig med told og transportvirksomheder). Min favorit del? Der er en tilfredsstillelse i endelig at få et job færdig; der er også en hel del af tilfredshed i endelig at få betalt.”

7. Hvad er nogle af dine yndlings musik boksen og samleobjekter stykker og hvorfor?

“En 26″ konsul model Stella. Det tilhørte den afdøde Bruce Devine og bogstaveligt ankom i stykker (det var faldet fra en kran mens lastes). Oprindeligt gav Bruce det til en af mine kunder, handel, der overførte den til mig. Så min handel kunde dukkede sig ud af sagen, og jeg endte med at arbejde direkte for Bruce. Det var en ‘interessant’ erfaring og ganske stejl indlæringskurve. I slutningen, boksen lyde godt. Fremragende tune ordninger.”

8. er der nogen interessant historie er forbundet med nogle af dine brikker?

“Jeg ikke indsamler spilledåser; uden at være funny råd jeg reelt ikke til. Nogle af de stykker jeg har arbejdet på har haft ‘Historik’; som eksempel nævnte Stella ovenfor. En anden ville være en sjælden lange og korte pin Forte-Piano boks (maker ukendt) jeg omskrevet til en kunde i Frankrig. Det havde en sølv præsentation plaque i låget; så vidt jeg kunne samle det blev præsenteret for en borgmester i 1847 til en slags ‘service til byens borgere’. Jeg er ikke op på fransk politik, men i midten af 1800-tallet var turbulente tider. En af de pæneste historier er en box jeg fuldt restaureret til en gammel dame i Edinburgh. Hun var i sin 70 ‘s. Kassen havde været i hendes familie siden ny, og hun havde sidst hørt det spille, da hun var et barn.”

9. hvilke vigtige råd eller tips vil du give til nogen, der ønsker at starte en virksomhed som dit, enten online eller offline?

“Jeg ville ikke. Tingene gå hurtigere nu, hvor vi har Internet. For at få fuldt involveret i denne form for tager arbejde tid, som det hele ‘jeg vil have det nu’ tilgang af internettet ikke favorisere. Jeg var heldig, at jeg havde en færdighed med ure, som jeg var i stand til at skærpe og direkte til musik boksen arbejde. Hvis jeg skulle give råd, vil jeg sige med alle midler blive involveret med musik bokse, eller hvad der ellers begynder at køre dig, men prøv at bevare en sikkerhedskopi. Det klogeste? Lære at ‘afslutning’ ikke nødvendigvis en personlig fiasko; Det er at anerkende, at nogle valg kan vise sig for at være forkert. Der er måske et par musik boksen reparatører, der ville være lykkeligere nu hvis 30 år siden, de havde solgt deres drejebænke, workshop værktøjer osv. og taget op landbrug. Ikke mig selv, jeg vil skynde mig at tilføje. “

10. for disse antikke og musik boksen samlere søger for at finde værdifulde og interessante stykker for deres egne samlinger, hvor ville du foreslå, de går enten online eller offline? Hvad med dem, der blot starter en indsamling?

“Tage råd fra dine venner. Ikke nødvendigvis følge den, men giv det nogle tanker. Abonnere på musik boksen salg kataloger, det er en god måde at kontrollere, hvad ting faktisk sælge de giver ofte hammer prisen på varer fra tidligere salg. Gå til musik boksen auktioner, hvis du kan; ikke nødvendigvis at købe noget, men for at observere, for at få en fornemmelse, ikke bare for hvor meget stykker sælge, men for hvad sælger og hvad der ikke gør. Prøv at finde ud af hvorfor hvad der lignede en flot boks ikke sælge. Hvis du er virkelig interesseret i at købe en bestemt musikalsk rubrik, kan enten fra en forhandler, privat sælger eller på auktion det spare dig en masse hjertesorg hvis du får nogen, der ved, hvad de ser på at tjekke boksen over og rådgive dig om sandsynlige reparationsomkostninger, før du køber det. En masse udgifter til reparation kan være specificerede; Hvis en potentiel kunde mailede eller skrev til mig (selv ‘ ringede mig) med en god beskrivelse af en boks behøver reparation, ville jeg gøre mit bedste for at fortælle dem, hvor meget reparationerne kan koste før de en del op med måske en masse penge til at købe det. Jeg gebyr ikke for dette og heller ikke de fleste konservatorer; efter at have givet råd vi alle håber for arbejdet, hvis kunden går og køber boksen. Hvis boksen er et særligt godt eksempel, og sandsynligvis at være dyrt at købe, det kan være værd at betale en konservatorer tid for dem at gå og tjekke det ud på adressen, sælgere. Jeg har gjort dette; en samler bevæbnet med en specificeret potentielle reparationsomkostninger af noget han er interesseret i at købe er i en meget stærk position når det kommer til argumenterer salgsprisen med sælgeren”.

Jim slutter med at sige dette om sine forhåbninger for fremtiden:

“For at bringe mere arbejde og betale pant. OK, der er meget mere til livet end det, men en måde eller en anden, regningerne skal stadig betales. De fleste af mit arbejde at nu er kommet fra forhandlere; Hvad jeg håber er, at reklamer i MBSI Journal, jeg vil tiltrække flere arbejde direkte fra offentligheden. I teorien kunne jeg sætte min offentlige priserne op, men i praksis jeg ikke, i hvert fald ikke til kunder i USA. De har allerede til at betale forsendelsesomkostninger, og den simple kendsgerning er, om en musikalsk boks behov kam arbejde, cylinder arbejde eller en fuld genopretning, der er en øvre grænse for hvor meget, de fleste mennesker vil betale for at få det virkede på, uanset hvor længe arbejdet tager. Folk er nødt til at træffe valg; din bil brød, din vaskemaskine lækager og den antikke musik boks du har arvet fra din bedstemor knirker. Hvilken en bruger du dine penge på? Thats om det virkelig; solen skinner og det er tid til at komme tilbage til værkstedet.”

Jeg vil gerne personligt takke Jim for at tage sig tid til at dele med os denne værdifulde oplysninger om hans virksomhed samt at lade os få et smugkig ind i verden af musik boksen reparationer og restaurering. Jim Weir kan kontaktes på combwork@aol.com eller telefon/fax på 01144-1575-572647.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *